Johannesburg

8 januari 2022 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Dag lieve lezers,

Zoals beloofd hierbij een samenvatting van onze eerste dag in Johannesburg.
Na een nogal turbulente vlucht waarbij we balancerend met onze wijn in een soort van attractie terecht waren gekomen zijn we heelhuids aangekomen op het vliegveld van Johannesburg. Op het vliegveld merk je gelijk dat Covid-19 ook hier orde van de dag is en het is er erg rustig.

We kiezen ervoor om even een ontbijt en een koffietje te scoren en zo begint de dag voor mij met een heerlijke warme wafel met vanille ijs en aardbeien en voor Ivo met Nutella. Nu eerst wat praktische zaken regelen zoals geld wisselen, een simkaart aanschaffen, en een huurauto ophalen.

Een gelukkig vrij nieuwe Toyota Scarlet met automaat, 14.000 km op de teller en het stuur aan de verkeerde kant staat voor ons klaar en onze roadtrip kan beginnen. Het eerste hotel ligt op 20 km afstand. Normaal doe je hier misschien 20 minuten over maar wij nemen vooral even de tijd om aan het verkeer te wennen (links rijden met kruispunten is toch wel even wennen).

12 DECADES Johannes Art Design is een vrij basic hotel met de naam zegt het al, kunst. Hier zijn we van plan om even bij te komen van de lange zit. Het is hier 25 graden, bewolkt maar hier en daar mogen we toch even van de warme zonnestralen genieten.
We wisten van te voren dat Johannesburg niet de mooiste plek was in Zuid Afrika, het is een grote stad met veel mensen met een gettoachtige sfeer. Het is nu licht maar we begrijpen wel dat je hier niet in de avond over straat moet gaan slenteren.

Ingecheckt in het hotel waar we ons even op kunnen frissen om daarna een drankje te gaan scoren in Fox Street.
Ivo had een wereldstekker meegenomen maar helaas werkt deze niet in Zuid Afrika. Een typische verkoper kwam langs met autoladers en Ivo maakte gelijk van de gelegenheid gebruik om een wereldstekker aan te schaffen. Na een kwartier van communiceren in het deels Nederlands, Engels, Afrikaans en met handen en voeten, ging de verkoper op pad om aan Ivo zijn wensen te voldoen. Na zeker 20 minuten kwam de beste man terug met geen wereldstekker maar een hele stekkerdoos. Wel praktisch want je kan er welgeteld 4 stekkers in kwijt maar niet heel handig wanneer je hier ook weer plek voor vrij moet maken in je backpack. We hebben hier stiekem wel oven om moeten lachen.

Toch hakt de vermoeidheid er in en zijn we terug naar de kamer gegaan om even te relaxen. Na een middagdutje zijn we ons op gaan frissen om tegenover het hotel een hapje te gaan eten. Onder het genot van een cocktail hebben we besloten om morgen een fietstour door Johannesburg te doen, uiteraard samen met een gids. Zo kunnen we op een veilige manier nog even wat meer zien dan alleen Fox Street. Morgen zullen we verder nog even rustig aan doen om maandag vroeg naar Graskop te rijden voor de panoramaroute. Vanuit hier rijden we dinsdag door naar het Krugerpark.

Ik zal dinsdag proberen om een samenvatting te geven over de panoramaroute. De foto's zullen fantastisch zijn!
Bedankt voor het lezen en tot snel!

Liefs,
Stef en Ivo💋

1. Jill:
    8 januari 2022
    Leuk moppies. Voorzichtig en geniet er van!
  2. Wil:
    8 januari 2022
    Leuk verslag. Enjoy
  3. Karen:
    Heel leuk om te lezen! Veel plezier samen 😘
  4. Jeannepan:
    9 januari 2022
    Spannend Steffi, maar wel erg leuk. Prima idee die fiets. Je ziet en ruikt heel veel en krijgt een aardige inkijk in deze stad. Veel plezier. 💋
  5. Co:
    Kleurrijk en mooi!
    Groeten,
    C&L
  6. Luke:
    9 januari 2022
    Super leuk jullie avontuur te lezen! Enjoy toppers😘