Het begin van ons avontuur in Zuid Afrika

7 januari 2022 - Parijs, Frankrijk

Dag lieve lezers,

Na nog wat laatste afrondingen op het werk, een stukje overdracht en het instellen van mijn out of office ben ik om 12 uur van werk naar huis gereden om daar te beginnen aan de voorbereidingen voor ons avontuur.
Na twee jaar van Corona en al een aantal annuleringen van tripjes en reizen zijn wij door het dolle heen om dan eindelijk voor het eerst samen een mooie reis te maken. En dan ook nog eens naar een bestemming die misschien wel bovenaan mijn bucketlist staat. Zuid Afrika.

Thuis aangekomen stond mijn eerste uitdaging te wachten, het inpakken van mijn backpack.
Natuurlijk heb ik van te voren mijn kleding en spullen uitgezocht en klaargelegd maar om al die spullen, geordend zoals ik ben,  netjes in mijn backpack te krijgen was nog best een opgave. Ivo was ondertussen allang klaar met zijn backpack en begon aan de handbagages. Stef zou Stef niet zijn als daar de onnodige spanning bij kwam kijken want ja nu wist ik niet welke spullen in welke tas zaten en dat zorgt bij Stef voor kortsluiting. Eind goed al goed en na een dikke knuffel van ons kleinste vriendinnetje Emily waren we klaar om door Joey, geheel in stijl naar Schiphol gebracht te worden.

Aangekomen op Schiphol moesten we eerst nog even naar de Privium lounge om een irisscan te maken. Ivo is van plan om (samen) zoveel mogelijk reizen te maken aankomend jaar en waarom dan niet met stijl en gemak. Geen wachtrijen meer bij het inchecken en ondertussen dat je wacht gebruik mogen maken van de lounges onder het genot van een drankje en een hapje.
Dus daar zaten we dan met zijn tweeën heerlijk onder het genot van een glas wijn en een chippie te wachten tot we mochten boarden.

Omdat we geen directe vlucht hebben zijn we eerst naar Parijs gevlogen om na het drinken van een cappuccino weer door te vliegen naar Johannesburg. In de tussentijd heb ik weer even de gehad om dit te kunnen typen en over twaalf uur zullen wij eindelijk onze benen kunnen strekken in Zuid Afrika. Morgenavond zal ik proberen om weer een nieuwe update te geven over onze eerste dag.

Bedankt voor het lezen en Au revoir!🍷🥐